Šank prakšalána - očista trávicího ústrojí

očistaÚčinnou metodou je jogínská šank prakšalana, jež báječně pročistí membrány tenkého i tlustého střevaikona zdravy zivotni styl

Do hrnce nalijeme dva litry vody (nejlépe filtrované), na každý přidáme zarovnanou lžíci kamenné soli /lepší a zdravější varianta je himalájská nebo černá sůl/, přidáme nať petržele, aby si tělo myslelo, že má polévku, převaříme, necháme schladit na teplotu těla a ráno nalačno po 2 dc sklenicích popíjíme. Přitom cvičíme sestavu cviků, které pomáhají posunovat vodu tělem, trávicím traktem dolů: 1. úklony těla do stran s pažemi nad hlavou, 2. otáčení trupu vpravo a vlevo, 3. opřeni o zem špičkami nohou a o dlaně, dolní končetiny propnuté, tělo prohnuté do luku (držte záda v bedrech, ať si neublížíte) a otáčíme hlavu s tělem tak, že se podíváme na vzdálenější patu, 4. v podřepu s nohama od sebe asi v úrovni kyčlí stlačujeme střídavě pravou rukou pravé koleno a levou levé směrem k druhé noze a tlačíme tak na dolní část střeva. Asi po 6 sklenicích by mělo dojít k vyprázdnění. Pak znovu po každé 1-2 sklenicích a cvicích. Pokračuje se, dokud nevytéká čistá tekutina. Nakonec vypijeme 3 sklenice teplé vody bez soli a vyvoláme dávivý reflex. Tím se pročistí žaludek a pozastaví proces. Můžete si také masírovat břicho rukama ve směru hodinových ručiček. Do půl hodiny po odchodu tekutin by mělo přijít jídlo, nejlépe měkká (až rozvařená) rýže s máslem (a bez soli).

S jídlem začneme i pít čistou vodu nebo jemné bylinkové čaje. Do 24 hodin nejíst mléčné výrobky, pečivo, čerstvou zeleninu a ovoce. Kromě rýže je dobrá ovesná či pšeničná kaše, vařená či dušená zelenina a brambory. Tato kůra je výborná u chronické zácpy, kde se doporučuje provádět se 6 sklenicemi každý týden. Samozřejmě je dobré užívat přípravky s řasami a probiotickou kulturou, která osídlí obroušená střeva a přípravky podporující čištění. A všechny vitamíny a minerály se hned budou lépe vstřebávat. Ale je důležité uvědomit si, že proces je i očistou duše. Můžete si pustit oblíbenou hudbu, meditovat a nechat odcházet vše, co nepotřebujete, i z psychiky. Někdy také dochází ke spontánnímu uvolnění emocí. Třeba i později po procesu.

Před i po jsou vhodné reflexologické lymfatické masáže. Dokáží rozhýbat k činnosti všechny důležité orgány, propracováním mízních cest se dají do pohybu obranné a čistící funkce těla, které nám doslova "vlijí mízu do žil". Ovšem o co jde v neposlední řadě, to je uvolnění balvanů, které tíží naši duši a mají různé podoby - smutku, rozčarování, vzteku, strachu… V okamžiku, kdy je začneme vyplavovat, což se projeví i tělesně (více se potíme, vylučujeme, mění se teplota těla…), objevíme, že máme najednou víc energie, dobré nálady i nových inspirativních myšlenek.

 

PŘEHLED CELÉHO POSTUPU

1. Vypít sklenici teplé vody osolené v poměru jedna neplná polévková lžíce na litr vody.

2. Provést celý cyklus popsaných cviků.

3. Vypít druhou sklenici a celý cyklus opakovat.

4. Takto pokračovat až po šestou sklenici.

5. Jít na WC a čekat na první vyprázdnění. Když se tak nestane do 5 minut, zopakovat cyklus cvičení bez pití vody. Jestliže se opět nedostaví výsledek, pak malý klystýr vyvolá střevní peristaltiku a navodí sifon.

6. Znovu vypít jednu sklenici, provést cvičení a vrátit se na WC.

7. Takto pokračovat ve střídání: voda - cvičení - WC až do uspokojivého výsledku. Jogíni pokračují, dokud voda nevychází tak čistá, jako byla na začátku.

8. Nakonec - nepovinně, vypít znovu dvě sklenice teplé vody, tentokrát bez soli, provést vamanadhautí, které odstraní všechnu vodu ze žaludku. Vamanadhautí vyprázdní žaludek, povzbudí játra, žlučník a slezinu a přeruší sifon. Pokud neprovedete vamanadhautí, nevzdalujte se po dobu jedné hodiny od WC.

9. Počkat alespoň půl hodiny než začnete jíst, ale v žádném případě nečekat s jídlem déle než jednu hodinu.

10. Pít až po prvém jídle, ne dříve.

 

PRVNÍ CVIK

První cvikVýchozí postavení. Mírný stoj rozkročný, chodidla asi 30 cm od sebe, prsty rukou jsou propletené, dlaně otočené nahoru. Narovnejte záda, dýchejte normálně. Aniž byste otočili hrudník, ukloňte se nejdříve doleva, nezastavujte se v konečné poloze, znovu se vzpřimte a hned se ukloňte na druhou stranu. Tento cvik opakujte čtyřikrát, to je osm úklonů střídavě vlevo a vpravo, což potrvá CELKOVĚ asi 10 sekund. Tyto pohyby otevřou vrátník a při každém úklonu část vody vyjde ze žaludku směrem ke dvanácterníku a tenkému střevu.



DRUHÝ CVIK

Druhý cvikTento cvik způsobuje postup vody v tenkém střevě. Výchozí postavení je stejné, tedy mírný stoj rozkročný; upažte a pokrčte levou až se ukazovák a palec dotknou pravé klíční kosti. Pak proveďte rotaci trupu a protáhněte pravou paži co nejdále dozadu; díváte se na konce prstů. Nezastavujte se, ale vraťte se hned do výchozího postavení a pak proveďte pohyb na opačnou stranu. Tento cvik opakujte čtyřikrát, tj. osm pohybů střídavě vpravo a vlevo. Celková doba trvání 10 sekund.



 

TŘETÍ CVIK

Třetí cvik

 

 

 

 

 

 

V tenkém střevě bude voda postupovat při dalším cviku. Proveďte variantu kobry podle obrázku. Země se dotýkají pouze prsty nohou a dlaně, stehna tudíž zůstávají nad podložkou. Chodidla jsou od sebe vzdálena asi 30 cm (důležité). Když zaujmete tuto polohu, otočte hlavu, ramena a trup tak, abyste viděli opačnou patu (při otáčení vpravo se tedy díváte na levou patu). Nezastavujte se, vraťte se hned do výchozího postavení a zopakujte na druhou stranu. Tento cvik opakujte čtyřikrát, tj. osm otočení střídavě vpravo a vlevo. Celková doba trvání 10 až 15 sekund.



ČTVRTÝ CVIK

Čtvrtý cvikVoda, která postoupila až na konec tenkého střeva, je dále vedena tračníkem při posledním, čtvrtém cviku. Třebaže je nejsložitější ze série, je dostupný všem cvičencům, s výjimkou osob, které mají potíže s koleny nebo meniskem

Tyto osoby použijí variantu popsanou na závěr. Výchozí postavení: dřep, chodidla vzdálena asi 30 cm, paty jsou vytočeny vně, takže jsou pod stehny a nikoli pod hýžděmi; ruce jsou položeny na kolenou, vzdálených od sebe asi 50 cm.

Otočte trup vpravo a klekněte si na levé koleno, před pravé chodidlo. Dlaně střídavě stlačují pravé stehno k levé straně a levé k pravé straně tak, aby stehna stlačovala po/ovinu břicha, a tím i tračník. Dívejte se vzad, abyste zesílili torzi trupu a stlačovali břicho.

Zatímco v předchozích cvičeních nezáleželo mnoho na tom, zda začnete na levou nebo na pravou stranu - pro toto cvičení je vhodnější stlačit nejdříve pravou stranu břicha, a tím především vzestupný tračník.




Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit